Miért olyan drágák egyes parfümök?
Régóta vagyok rabja az illatoknak, elképzelni sem tudom, hogy, ha elmegyek itthonról ne fújjam be magam és miután több, mint 15 éve foglalkozom parfümökkel, van, hogy vissza is jövök, ha elfelejtettem illatot tenni magamra! (élő reklámként is, meg az érzés miatt is) Több illatot is szeretek, vannak kedvencek, vannak alkalmakra és vannak olyanok, amik nagyon különlegesek! Viszont ezt nem tehetném meg, ha nem lennék az FM partnere, hiszen egy-egy illat a kereskedelmi forgalomban több tízezer forint, sőt van olyan is, ami 200.000.-Ft felett van…
...de mégis mitől ilyen drágák és megéri ennyi pénzt költeni egy parfümre?
Először is nézzük meg, mi alkotja a parfümöket, amik befolyásolhatják az árat....
1 . | A varázslatos összetevők
Egy-egy parfüm összetételében több száz aroma található, nagyon finoman, egymást kiegészítve, felerősítve alkotják az illatkompozíciót! Varázslat, amelyet olyan összetevőkkel érnek el, amelyekre nagy mennyiségben szükség van, olyan összetevőket, amelyek ritkák, valamint olyan alapanyagokat, amelyeket nehéz beszerezni. Igaz mára már több kedvelt összetevő előállítható laboratóriumi körülmények között, mégis ez a tény az árára nincs hatással!
- Mennyiség – A legtöbb extravagáns parfüm esetében az a helyzet, hogy az összetevőkre rendkívül nagy mennyiségben van szükség ahhoz, hogy akár egyetlen csepp mennyei aroma is legyen. Jó példa erre a jázminvirágból készült parfümök (persze nem a szintetikus, hanem az igazi). Körülbelül 50kg jázminvirág szükséges kb 40dkg olaj előállításához, és 8000 jázminvirág kell ahhoz, hogy 30ml koncentrált olajat hozzunk létre. 2000 kg jázminvirág nem is tűnik olyan soknak, ha megtudod, hogy körülbelül 10 000 kg rózsasziromra van szükség ahhoz, hogy lepároljunk 40 ml mennyiséget a hőn áhított rózsaolajból. Rózsaolajpárlatot készítettünk lepárlásos módszerrel házi körülmények között, ez alapján igen csekély mennyiség keletkezik, relatíve nagyobb mennyiségből, ami tökéletesen megmutatja, miért is olyan drágák a parfümök! Nézd meg, ha érdekel a lepárlás egy rövid videóban mutatjuk be:
- Ritkaság az összetevők között- például a pézsma. Az egyik legkedveltebb parfümalapanyag, amely érdekessége, hogy állati jellegű, érzéki üzenettel. Emiatt mára már nem használnak csak mesterségesen előállított pézsmát.
- Összetevők, amelyek beszerzése nehézkes – Egyes virágok évente csak egy hónapban nyílnak, másokat pedig napkelte előtt kell leszedni. Ezenkívül létezik egyfajta parfüm, amelyet „ámbra” felhasználásával készítenek, amely egy tompa szürke vagy feketés színű anyag, amelyet a bálnák emésztőrendszere termel. El lehet képzelni, milyen nehéz ezt megtalálni és megszerezni. Ez is egy ok a parfümök drága árának! Az Oud, amely az Agar nevű fáról származik, amelyet meg kell "fertőzni" egy bizonyos penészgombával, ami révén egy illatösszetevő születik. Ennek a penésznek a ritkasága, és természetesen a kifinomult illat miatt nem csoda, hogy az Oud parfümök pazar áron kerülnek forgalomba.
2 . | A csomagolás
Gondolj egy olyan üzletre, amely kirakata gyönyörűen díszített, és képzelj el egy másikat, ahol csúnya, igénytelen a kirakat… Te melyikbe mennél? Így van, az előbbi szimpatikusabb lesz mindenkinek. És ezzel a cégek is tisztában vannak. Ezért költenek a külsőségekre olyan sokat, külön tervező tervei alapján születik meg egy illathoz egy forma, parfümös üveg.
A parfümgyártó cégek ismerik az első benyomás értékét. Ha a vásárló meglát egy finoman kidolgozott parfümös üveget, ami egyedi, az hatással van az eladásra. Arra is gondolnak, hogy a parfümös üveg mutasson jól a szekrényeden! Ezek parfümértékesítés szempontjából fontos szempontok. Ezért a cégek tetemes összeget költenek rájuk. Például a világ legdrágább parfümjei a Baccarat parfümjei kristályüvegben kaphatók. A Baccarat egy francia cég, amely ma a legjobb kristályokat készíti és értékesíti.
Egyes parfümök még külön csomagolást is kapnak, amelyek az extra igényeket is kielégítik. Pazar designjuk még különlegesebbé teszik magát az illatot. Az érzés, hogy egy ilyen illatot hordasz még emeli a hatást, persze ezért cserébe sokkal drágábban értékesíthető is! Ha gyönyörű parfümökre vágysz, de magát az illatot szeretnéd élvezni és nem a csomagolást mutogatni, akkor az FM illatai, amiért maga a cég is megszületett, kiváló alternatíva bárkinek!
3 . | A Marketing és Reklám
A parfümöknek kell egy arc, egy személy, aki közkedvelt, szeretett, ismert, ehhez viszont a vele kötött szerződésnek is ára van, ami beépül a parfüm árába! Egy egy parfüm reklám/klip forgatása is egy stábot, helyszínt és időt, rengeteg pénzt igényel. A parfümök vásárlásánál még mindig nagyon nagyszámban egy egy illat egy híresség révén adható el, a reklámja alapján keresünk rá az illatra, mert olyan módon hat ránk, ami a célja is természetesen a márkának. Vonzóvá nem a parfüm illathatása révén teszik, hanem sokkal inkább a hozzá kapcsolt ismert személy, a használata révén történő kapcsolás miatt! Érdekes, igaz? Amit egy kedvelt híresség reklámoz, mert szeretem, az illat is jó lesz nekem! Pedig sajnos egyáltalán nem biztos! Amikor egy drága parfümöt vásárolsz tudd, hogy mindezeket te is megfizeted!
Ha ehhez hozzáadjuk a számtalan magazinra, óriásplakátra, televíziós reklámra, és különféle egyéb promóciókra költött pénzt, akkor jelentős összeget költenek marketingre, ami végső soron hozzáadódik a parfüm árához.
4 . | A márkanév
Mint minden más márkás terméknél, Neked is ki kell fizetned azt a presztízst, az érzést, amely a termékhez fűződik, pusztán a márka miatt! Jogod lesz egy kicsit dicsekedni a márkával, ha márkás terméked van.
Egyes parfümök drágábbak lehetnek amiatt is, mert limitált kiadásúak, ami azt jelenti, hogy korlátozott mennyiséget gyártanak belőle. A parfüm elkötelezettek, a parfüm gyűjtők gyorsan megveszik ezeket, valószínűleg azért, mert ezáltal nem csak márkás, egyedi, de még "beszerezhetetlen" darabokkal is gazdagodhatnak!
5 . | Egyéb költségek
A parfümolajgyártók azok a cégek, akiknek nevéről, létezéséről sokan nem is tudnak! Ők, akik magát az illatot gyártják, akiket a márka felkér, hogy alkossa meg az elképzelésinek megfelelő illatot. Ők, akik egyedüliként ismerik egy egy illat minden összetevőjét, grammra és minden egyes illatnak a receptúráját féltve őrzik, nem adják ki, nem tudni a pontos összetevőket és azok mennyiségét. Ezen gyártók költségei is emelik egy illat árát!
Az FM esetében tudható, hogy a DROM gyártja az FM részére a márkás, ismert illatok tökéletes alternatívait! Emiatt lehetséges a tökéletes hasonlóság, a teljesen megegyező illathatás!
Fentieken kívül a kereskedelem is rengeteg pénzt pakol a parfüm árához, hiszen a fenntartási, alkalmazotti bérek és a nyereségük is hozzáadódnak az árhoz!
Szerencsére mára már az online vásárlással kényelmesebb, hatékonyabb és olcsóbb parfümvásárlási módokat is találunk. Az olyan online áruházak, mint a mienk is, csökkentik az árat, időt takarítanak meg, miközben maximális értéket, minőséget hoznak.
Nos, ezek a drága parfümök tényleg megérik az árukat?
Igen, biztos vagyok benne, hiszen emberek megélhetéséről van szó, akik ebbe fekteti az idejüket, pénzüket! Mindig lesznek, akik ragaszkodnak az eredeti kinézethez, a márka eredetiségére, de egyre nagyobb az igény a jó minőségű, szinte észrevehetetlen alternatív megoldásokra a parfümhasználatunkban is! Erre született annó az FM cég is, ami révén azoknak tudunk lehetőséget biztosítani, akiknek elég maga az illat, hiszen abban nálunk sincs megalkuvás!
Véleményem szerint minden a pénztárcán múlik, és azon, hogy mennyit vagy hajlandó befektetni a parfümödbe.
Összefoglalva, a parfümök drágák az extravagáns összetevők, a csomagolás, a márkanév, az értékesítésükhöz kapcsolódó marketing és egyéb költségek miatt. Az, hogy megérik-e az árát vagy sem, tőled, a vásárlótól függ.