Barion Pixel

UNISEX ILLATOK!?

UNISEX ILLATOK!? Mi az, hogy UNISEX egy illat? Hogy hordhatnék nőként FÉRFI vagy férfiként NŐI parfümöt?

Annak ellenére, hogy az unisex parfümök továbbra sem olyan népszerűek, mint az egyes női és férfi illatok, lassan egyre inkább találkozni velük a piacon. Sőt, ami meglepő, sokáig nem volt különbség a férfiak és a nők illatai között. Az illatkreátorok, ORR-ok alkotásai nem a nemekre irányulnak, azt, hogy egy illat melyik nemnek "készült" a piac, az üzlet döntötte el...A parfümkreatorok művészi alkotásai kizárólag az illat összetevők egymással való harmóniáján alapul, a végeredményt pedig nők és férfiak döntik el. Egy egy illat tökéletesen passzolhat bármelyik nem bőrén, így a parfümök ez irányú kategorizálása pusztán marketing cél! 

Univerzális parfüm 

Az emberek évezredek óta használnak parfümöket, olajokat és egyéb anyagokat, amelyek kisebb-nagyobb mértékben befolyásolják testük illatát/szagát. Az ókori egyiptomiak illatosított krémeket használtak vallási szertartások során, rituálék elvégzése közben, fák kivonataival javították a levegő illatát. Más növényeket, mint például a rózsa vagy a borsmenta, felhasználták gyógyászati ​​parfümök és házi készítmények előállítására. A test illatát befolyásoló termékeket, minden kultúrában nagyra becsülték. Az idő múlásával a kereskedelmi útvonalak lehetővé tették az összetevők behozatalát a világ számos részéből, így az illatanyagok szélesebb skáláját kezdték gyártani. A múltban az emberek gyakran virágokat és gyógynövényeket használtak saját illat-elixírük elkészítéséhez. Abban az időben azonban senki sem osztotta az illatanyagokat női és férfi kategóriákba.

Az illatok kategorizálása

A 19. század végén az emberiség történetében a parfüm első valódi korszakát látta. Ez a szerves kémiával kapcsolatos ismeretek jelentős fejlődésének következménye volt, amelynek köszönhetően teljesen új illatok jelentek meg a piacon. A szintetikus összetevőket egyre inkább a természetes parfümkészítmények nehezen megtalálható és drága elemeit váltják fel. A modern parfümiparnak az 1920-as évek kezdetével az emberek fokozatosan elhagyták az univerzális parfümöket. Bebizonyosodott, hogy semmi sem stimulálja jobban az ellenkező nem tudatalatti érzékelését, érzetét, mint egy csodálatos parfüm. Az illat titokzatosabb, vonzóbb és kevésbé kézzelfogható, mint a smink vagy a ruha. Nem csoda, hogy a nemek azonosításával kapcsolható sztereotípiákat megerősítő illatok, sokkal népszerűbbnek bizonyultak, mint az univerzálisabb kompozíciók. 

Az unisex illatok népszerűsége

Az unisex parfümök nagyon régóta rést jelentettek, ám most népszerűsége fokozatosan növekszik. Ennek oka elsősorban a nyilvánosság nagyobb tudatossága és nyitottsága a nemi identitás kérdésében, valamint a férfias és nőies tulajdonságok, például a szaglás sztereotípiás felfogásának megváltozása. A nők számára a klasszikus parfümök kissé gyengébbek, mint a férfiak, és édesebb jegyekkel bírnak. Ezért sokáig gondoltak arra, hogy a férfi kozmetikumokat meg kell fosztani a virágillatoktól. A férfi parfümök általában kifejezőbbek.. A kevésbé nyilvánvaló illatok népszerűségét a gyártók figyelték meg, akik egyre inkább unisex parfümöket bocsátottak piacra. A vásárlók maguk értékelik őket, és többé-kevésbé tudatosan elkezdik követni saját preferenciáikat. Tény, hogy a női és a férfi illatok kissé mesterséges megoszlása ​​lassan elmosódik, miközben az unisex parfümök egyre gyakoribbak.

Ha szereted az ILLATot, ha kiegészít, ha azt üzeni, hogy hozzád tartozik, nyugodtan hord, hiszen tudjuk, hogy az ILLATok nem kategorizálva születnek! Az FM WORLD illatai között is egyre több UNISEX- már -nem kategoriába sorolt parfümöt találsz, őket itt találod: 

Termékek Menü
0

A webáruházban a számodra is hatékony működéséhez kétféle sütit használunk.

Szükséges cookie-k: Ezek a cookie-k segítenek abban, hogy a webáruház használható és működőképes legyen, ezért ezeket nem lehet letiltani.

Marketing cookie-k: Ezek a cookie-k segítenek abban, hogy a Te érdeklődési körödnek megfelelő reklámokat és termékeket jelenítsünk meg a webáruházban. Ezeket a cookie-kat le tudod tiltani, de kár lenne, mert egy csomó jó dologról maradnál le.

Részletesebb információ az Adatkezelési tájékoztatónkban. Kérjük ha egyetértesz, kattints az ELFOGADOM gombra, ha változtatni szeretnél ezen, akkor a Beállítások módosítása gombra. Köszönjük!

FOGYASZTÓ BARÁT
539 szavazat

webaruhaz.illattenger.hu
© Fogyasztó Barát
ELLENŐRZÖTT WEBÁRUHÁZ
Fogyasztó Barát Tanúsítvány
webaruhaz.illattenger.hu
A tanúsítvány adatait naponta ellenőrzi a Fogyasztó Barát
Legutóbb ellenőrizve: 2025.04.09.

A webáruházat üzemeltető vállalkozás valós
Cégnév
Miklósi Adrienn Natália e.v.
Székhely
2000 SZENTENDRE, KADARKA UTCA 30
Adószám
60248808-1-33
Cégjegyzékszám
19496523
Képviselők
MIKLÓSI ADRIENN NATÁLIA
A fenti adatokat naponta ellenőrizzük a NAV és a közhiteles állami nyilvántartásból

A vállalkozás működik
A vállalkozás nem törölt
A vállalkozás nem szüneteltetett
A fenti adatokat naponta ellenőrizzük a NAV és a közhiteles állami nyilvántartásból

NAV státusza aktív
Adószáma érvényes
Az adószám NEM szerepel a NAV szankciósan törölt listáján
A fenti adatokat naponta ellenőrizzük a NAV és a közhiteles állami nyilvántartásból

A Fogyasztó Barát webáruház közösség tagja
Naprakész jogszabálykövető ÁSZF - hatályos: 2025-03-21
Naprakész jogszabálykövető Adatkezelési tájékoztató - hatályos: 2025-03-11
Naprakész jogszabálykövető Elállási nyilatkozat - hatályos: 2025-03-11
A Fogyasztó Barát tanúsítja, hogy ez a webáruház 2017. november 10. óta folyamatosan használja a jogszabálykövető vásárlói tájékoztató rendszert.

Valós vásárlói értékelésekkel rendelkezik
4.8/5
539 szavazatból
4.8
Áttekinthető
4.9
Ajánlott
4.9
Informatív
4.9
Elégedettség
V
Vásárló 5
2024.01.05.
szokásosan jól ment minden
V
Vásárló 5
2023.11.28.
Minden rendben lezajlott????
L
Lia 5
2023.03.29.
Minden rendben volt. Köszönöm szépen!
T
Tibor 5
2023.02.07.
Gyors, pontos, korrekt, mint évek óta mindig! Köszönöm
I
István 5
2022.09.29.
Jó termékek, gyorsan megkaptam, +illatmintát is, ami nagyon jól jön keresgéléskor... már visszajáró vagyok. :)