Miért dobnak piacra a divatmárkák parfümöket?
Miért éppen parfüm?
-
Márkaidentitás kiépítése
A divatházak a parfümökön keresztül képesek tovább erősíteni márkájukat. Az illatok segítségével méginkább megszilárdíthatják saját stílusukat: a Chanel a letisztult eleganciájáról ismert, míg a Gucci bátor és merész illatokkal hódít. Egy jól megalkotott parfüm azonnal visszaidézi az adott márka világát, életérzést ad, és megkülönböztető jelleget sugall. -
Elérhető luxus
Egy divatház ruhadarabjait megvásárolni sokak számára elérhetetlen, de az illataik megfizethetőbb alternatívát kínálnak, így a vásárlók közvetlen kapcsolatba kerülhetnek a márkával. Egy Dior vagy Chanel parfüm birtoklása szinte ugyanazt az élményt nyújtja, mint maga a márka, lehetőséget ad arra, hogy egy csipetnyi luxust csempésszünk a mindennapjainkba. -
Márkakövetés és hűség kialakítása
Az illataink hosszú távon kísérnek minket, és a márkahűség alapjául szolgálhatnak. Az illatok egyedisége és megismételhetetlensége segít, hogy a vásárlók erősebben kötődjenek az adott márkához.
Ikonikus példák
-
Chanel No.5 : Az egyik legismertebb illat, amely az elegancia szimbólumává vált. Coco Chanel egyszer azt mondta, hogy a parfüm nélkülözhetetlen a nőiességhez, ezzel is kimondva, mennyire fontos számára az illatok szerepe.
-
Dior Sauvage : A vad természet és a szabadság inspirálta, ezzel a férfiasság és az eredetiség szimbólumává vált. Dior számára a parfüm egy olyan "második bőr", amely kiegészíti az öltözéket, és emlékezetessé teszi az első benyomást.
-
Gucci Bloom : A márka friss és modern szimbóluma, a Gucci Bloom a természetes szépség és az eredetiséget testesíti meg.
A parfüm, mint a márkaélmény része
A parfüm tehát jóval több, mint egy illat. Az igazi élményt kínálja, amely a márkát érzékelhetővé teszi. Egy divatház számára a parfüm egy olyan "láthatatlan viselet", amely a viselője személyiségét emeli ki, és segít, hogy a márka karaktere átragyogjon a mindennapokon is.