Termékek Menü

Parfümgazdaságtan

Parfümgazdaságtan

A parfüm luxustermék?

IGEN, a parfümök általában drága termékek, amelynek oka részben a különböző alapanyagok részben pedig a divat és az azzal járó várható kereslet miatt van. Tény, hogy az ismert emberek, színészek által fémjelzett illatok nagymértékben befolyásolják egy-egy illat divatszintű elterjedését és ezzel egy olyan polcra helyezve az illatot, amely akár luxusnak is tekinthető.

A parfümök drágaságát mégis sokkal inkább a nyersanyagok okozzák. Néhány érdekességnek szánt adat, amely alapján láthatóak az okai és megmagyarázható, hogy az illat, ahhoz, hogy rajtunk illatozzon milyen komoly és hosszadalmas utat jár be.

  • JÁZMIN: 400kg (körülbelül ez 4 millió darab virágot jelent!) virág kell fél liter koncentrátumhoz, amelyhez hozzájárul, hogy amennyiben nap éri az illatának 20%-át elveszíti, így szedése napszakhoz kötött!
  • SZANTÁLFA: "felhasználható állapotát" 30-50 év alatt éri el!
  • BERGAMOTT: 1 kg esszenciához 1.500kg növényre van szükség!

Az első osztályú virágolajak, állati eredetű illatszerek ezen okok miatt valóban drágító körülménynek számítanak, hiszen a beszerzésük, előállításuk, óriási ráfordítást igényelnek. A fentiek alapján, ami csak egy kis tájékoztató adat, látható, hogy milyen mennyiségről beszélünk egy-egy alapanyag előállításához, illetve, hogy ezek a mennyiség mennyire kicsik egy-egy teherautónyi mennyiséghez képest. A nyersanyaggal még nem érkeztünk meg az illathoz, annak előállítása is igényes és hosszadalmas eljárás. A kompozíciók megalkotása akár évekig is eltarthat, számos kísérlet, munka előzi meg. Ha az illat már "összeállt", a gyártás szintén időigényes folyamat, ami alapján elmondható, hogy egy-egy parfümüveg el ősszeállításához hány ember, mennyi munkaórája szükséges.

Összességében elmondható, hogy a parfümgyártás hosszadalmas folyamat,amelyhez a természetből származó értékes alapanyagok termesztése illetve azok begyűjtése, feldolgozása a drogériák polcáig milyen hosszú út vezet. 

vissza: PARFÜMISKOLA

Tartalomhoz tartozó címkék: FM GROUP parfüm illat PARFÜMiskola
blog comments powered by Disqus